fbpx

VÄLJ DITT DRIVHUS

Gå till Drivhuset Norden
Göteborg
SV

VERKTYG & METODER

HÅLLBAR BUSINESS MODEL CANVAS

Business Model Canvas är en affärsmodell som beskriver din verksamhet i olika delar. Här har vi dessutom kopplat på viktiga hållbarhetsdimensioner!

Interactive BMC ENGLISH
Interaktiv BMC SVENSKA


TEAM-ÖVERENSKOMMELSE

Denna team-överenskommelse ger er möjlighet att skapa en stark grund för samarbete. Genom fokus på arbetsprocess, social miljö, vision, nätverk och uppföljning kan ni skräddarsy er överenskommelse och främja en positiv och effektiv teamdynamik.

Interaktiv Team-överenskommelse


EMPATIKARTAN

Ett verktyg som hjälper dig att få en djupare och mer personlig förståelse av kunden. Vad känner, säger, tänker och gör dina kunder?

Interaktiv Empatikarta


KÄNSLO-BERG-OCH-DAL-BANAN

Så här ser verkligheten ut i en målsökande och tookig process. Var någonstans befinner du dig?


KÄNSLOZONER

Här är en enkel visualisering av vilka känslozoner som finns och hur man kan använda sig av dem i sitt ledarskap i tookiga projekt och processer.


KUNDRESAN

Kundens upplevelse av ditt erbjudande som en resa genom interaktioner och över tid. Syftet är att förstå hur upplevelsen av en produkt/tjänst påverkar din kund och ditt varumärke – vilka kundvärden du skapar eller saknar.


HÅLLBAR LEAN CANVAS

En mall som bygger på den populära Lean Startup-metodiken som går ut på att snabbt få igång och testa en affärsidé för att se om den håller, är lönsam och genomförbar. Få en översikt av din affärsplan på en enda sida och se snabbt vilka möjligheter som finns.

Interaktiv Lean Canvas

ENGLISH VERSION


MÖJLIGHETSKARTAN

Vad har just du för kompetenser och möjligheter när det gäller företagande? Identifiera vad du tycker är roligt, vad du är bra på och inom vilket område du skulle behöva ta hjälp av någon.

Interaktiv möjlighetskarta


PARTNERKARTAN

Den här mallen hjälper dig att lista dina möjliga partners, hur ni skulle kunna samarbeta, vad ni har för resurser och varför ni skulle vilja bli partners.

Interaktiv partnerkarta


KONKURRENTKARTAN

Differentiering och positionering. Hur vill du skilja dig från dina konkurrenter och hur vill du att dina kunder ska uppfatta ditt erbjudande i förhållande till dina konkurrenters erbjudanden? Vad får dig att sticka ut från mängden

Interaktiv konkurrentkarta


TOOKIG CANVAS

TOOKIG är Drivhusets ledarskapsmetod där vi väljer oprövade vägar och siktar mot nya okända lösningar. Det här verktyget hjälper dig att värdera de olika delarna av ett projekt eller uppdrag.

Interaktiv Tookig canvas


VÄRDESKAPAREN

I den här modellen möts dina produkter och tjänster – och kundens problem och önskning

Interaktiv värdeskapare

Interactive Value Creator


TESTORT

Interaktivt TESTKORT


LOOPKORT

Interaktivt Loopkort

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!